جمعبندي تحليل:
نيروهاي مشتريان: مشتريان اين صنعت از نيروي متوسط در قدرت چانهزني و مذاكره برخوردارند. اين بدين مفهوم است كه نقش تعيين كننده در بازار ندارند.يكي از عواملي كه قدرت اين نيرو را تعديل نموده اجباري بودن بازرسي برخي كالاهاست.
نيروهاي تامين كنندگان: قدرت تامينكنندگان اين صنعت نيز در حد متوسط است. بدين معني كه تامينكنندگان خيلي نميتوانند با تهديدكردن و افزايش قيمتها و كاهش و تغيير زمان ارايه خدمات، بر روي صنعت تاثير گذارند.
نيروي رقباي موجود: كسب امتياز 45 از مجموع 70 رقباي موجود صنعت نشان ميدهد رقابت در اين صنعت بالا است ولي شديد نيست و شركت با محيط نسبتا تهديد زايي از بابت رقبا مواجه است.
رقباي بالقوه/ موانع ورود: با توجه به بالا بودن سطح سرمايه گذاري تأسيس شعب و دانش ، تخصص و تجربه مورد نياز و همچنين ارتباطات (جلب اعتماد بانکهای ارزی و ...) موانع ورود به خدمت بازرسي در حد متوسط ميباشد. حداقل از اين بابت كه موانع موجود براي رقباي بالقوه در حد بالايي نيست فعالان فعلي از اين بابت تا حدي تهديد مي گردند.
رقباي غير مستقيم: به دليل كم بودن محصولات جايگزين، رقباي غير مستقيم يا محصولات و خدمات جايگزين اين صنعت نيز در سطح پاييني قرار دارد و اين نيرو نيز عامل چندان تهديد زايي براي اين صنعت محسوب نميشود.
راهنما: + + قدرت بسيار زياد، + قدرت زياد، - - قدرت بسيار كم، - قدرت كم
شركت ميتواند موقعيت خود را در مقابل اين نيروها بهتر درك كند و منبع رقابت و سوددهي را پيشبيني نمايد همچنين با تغييراتي ميتوان اثر نيروها را تغيير داد.
به همين ترتيب مي توان با توجه به قوي بودن هم چشمي شركت هاي رقيب اين صنعت به استراتژيهايي تاكيد نمود كه اثرات اين نيروها را كاهش مي دهد.
واژه های مرتبط: ایزو، گواهینامه ایزو ، استاندارد ایزو ، شرکت گواهی دهنده ایزو ، مشاوره ایزو ، مشاور ایزو، اخذ ایزو،ایزو 9001 ، الزامات ایزو
ایمیل :
نظر :